FILLS DEL DIABLE ( d'A.Sokurov)
FILLS DEL DIABLE (Faust
CINEMA D'ALEXANDER SOKUROV
__________________________
TÍTOL ORIGINAL: "FAUST"
RÚSSIA, 2011
________________________
PEL.LÍCULA DIRIGIDA per: Alexandr Sokurov (AKA Alexander Sokurov)
GUIÓ: Alexandr Sokurov (AKA Alexander Sokurov) sobre l'obra de: Johann Wolfgang von Goethe
MÚSICA : Alexander Zlamal
FOTOGRAFÍA: Bruno Delbonnel, Bernhard Nicolics-Jahn
INTÈRPRETS: Johannes Zeiler, Anton Adasinsky, Hanna Schygulla, Maxim Mehmet, Georg Friedrich, Antoine Monot Jr., Katrin Filzen, Isolda Dychauk, Eva-Maria Kurz, Florian Brückner, Stefan Weber
PREMIS
______
2011: Festival de Veècia: LLEÓ D'OR millor pel.lículai Premi SIGNIS.
2011: Festival de Xixon: Millor direcció artística
2011: Satellite Awards: 4 nominacions, incloent millor pel.lícula de parla no anglesa
2011: London Film Festival: Secció oficial llargmetratges a competició.
****************************************
GÉNERE: Drama. Fantástic | Segle XIX
SINOPSIS: Ambientada en el segle XIX.
Es basa en la llegenda alemanya de Faust, un savi que fa un pacte amb el diable.
I en les adaptacions literàries del mite per part de Johann Wolfgang von Goethe i Thomas Mann.
****************************************
Aleksander Sokurov és un dels grans cineastes de l'actualitat, conegut entre nosaltres únicament per "EL ARCA RUSA".
I és una llástima, perquè resulta difícil entendre 'FAUSTO' sense saber que es tracta de la quarta part d'una tetralogía dedicada al poder -amb altres films dedicats a Hitler,, Stalin i Hiro Hito- o que el seu estil peculiar respon a un seguit d'estratègies amb què Sokurov experimenta des de fa molt de temps.
Sigui com sigui, FAUST, el gran referent del poder enverinat des del momenbt que fa un pacte amb el dimoni, restarà potser com un dels grans films d'aquest any.
Sokurov no és precisament fidel a l'obra de Goethe, o com a mínim, no al seu alè teatral.
La seva versió és vertiginosa, no para de moure's, juntament amb els personatges, que travessen cases, paisatges i territoris al.lucinants com en un monumental descens als inferns de la bogeria.
Com a "EL CABALLO DE TURÏN", de Béla Tarr, l'altra gran pel.lícula europea ara en cartell, som davant d'una apocalipsi en miniatura.
I aquest cop es tracta d'una visió pessimista de l'absurditat dels afanys humans.
Es podria dir que el film funciona a l'inrevés del que és habitual: Allò que posa en escena no és la idea que l'autor té del món, sinó allò que no hauria de ser.
Sokurov s'oposa al Faust i el seu món, el dibuixa com un malson del qual es vol despertar aviat.
Però també demostra pietat per la civilització que s'enfonsa, ja que som davant una metàfora d'aquest present ignominiós.
=================================
(Tret del l'article de C. Losilla).
...
0 Comments:
Post a Comment
<< Home